afshiinB afshiinB .

afshiinB

ارگونومی کار با کامپیوتر

۱- آگاهی از وضعیت نشستن: از نوع نشستنان آگاهی پیدا کنید و بدانید که نحوه صحیح نشستن چگونه است.

۲- موقع نشستن حالت فعال خود را حفظ کنید: به صورت موثر و فعالانه بنشینید و چک کنید که بدنتان در حالت درستی قرار گرفته باشد. یادآورها و محرک هایی تنظیم کنید که به شما کمک کنند وقتی در وضعیت بدی قرار گرفتید با توجه به آنها متوجه حالت غلط نشستنان بشوید.

۳- محل کارتان را به درستی تنظیم کنید: میز کارتان را به صورت ارگونومیک تنظیم کنید؛ یعنی به گونه ای که موقعیت صندلی، میز و یارانه شما در شرایط درستی قرار بگیرند و از حالت درست نشستن شما حمایت کنند.

۴- چند تمرین خوب برای درست نشستن یاد بگیرید: برای تقویت عضلات پشتی که از ستون فقرات حمایت می کنند می توانند تمرین ها و حرکاتی را در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا به جایی برسید که دیگر نیازی به یادآورهایتان برای درست نشستن نداشته باشید. به این ترتیب شما دیگر به طور طبیعی و ناخودآگاه درست می نشینید!

Correct Computer Posture Example

حتما بخوانید: زنان و مردان بیشتر جذب چه نوع چهره ای می شوند؟

باید به این نحو بنشینید
در ادامه یک چک لیست مفید برای درست نشستن هنگام کار با کامپیوتر در اختیارتان می گذاریم:

۱- قسمت بالایی صفحه نمایش کامپیوتر باید موقع نشستن هم سطح و در موازات با چشم هایتان باشد.

۲- پاها و زانوهایتان باید از لگن فاصله داشته باشند و رو به جلو باشند. در حالت درست ران های شما باید کمی پایین تر از باسنتان قرار بگیرند.

۳- استخوان دنبالچه باید به سمت بالا قرار بگیرد.

۴- تیغه شانه باید کمی به سمت پایین و در طول گردن نگه داشته شود.

۵- سر شما باید مستقیما بالای شانه هایتان قرار بگیرد. تصور کنید یک بادکنک هلیومی سرتان را به سمت بالا می برد و اجازه خم شدن به آن نمی دهد.

این حالت درستی بود که موقع کار کردن با کامپیوتر باید داشته باشید. علاوه بر این حتما باید مطمئن شوید که میز، صندلی و رایانه تان به صورت ارگونومیک برای حمایت از این وضعیت طراحی شده اند.

حفظ “وضعیت فعال” هنگام نشستن
اینکه حتی بعد از چند بار تلاش کردن باز هم وضعیت درستتان را از دست بدهید چیز عجیبی نیست و معمولا هم اتفاق می افتد. ممکن است تمرکزتان روی نحوه درست نشستن را از دست بدهید و به حالت خلسه نادرستی بروید. با اینکه ممکن است چندین و چند بار از وضعیت صحیح و اصولی خارج شوید ولی خیلی مهم است که برای مدت طولانی این حالت بیرون نروید. سعی کنید اغلب اوقات وضعیتتان را به خودتان یادآوری و آن را تصحیح کنید (استفاه از محرک ها و یادآورها در این زمینه خیلی مفید خواهد بود). یادتان باشد که بد نشستن باعث آسیب دیدگی تان می شود.

 


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۵:۵۹ توسط:افشین موضوع: نظرات (0)