afshiinB afshiinB .

afshiinB

قبل از خواب باید چه مواد غذایی مصرف کرد؟

۱-ماهی
خود ماهی با چشمان باز می خوابد اما شما می‌ توانید با مصرف آن چشمانتان را بسته و بخوابید . ماهی هایی مثل سالمون و تن ماهی گزینه های مناسبی هستند، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین b6 می باشند. ویتامین b6 مسئول تولید ملاتونین است که یک هورمون مرتبط با خواب است و خواب و بیداری را تنظیم می‌ کند. بنابراین هر چه قدر که بیشتر ماهی بخورید، ملاتونین بیشتری در بدن تولید می شود و خواب شما مناسب‌ تر خواهد بود. دیگر منابع ویتامین b6 شامل موز، جو و نخود است.

۲-غلات کامل
غلات کامل یا همان حبوبات حاوی منیزیم بالایی هستند که برای خواب مناسب شبانه حائز اهمیت می باشند. مصرف غلات کامل مثل حبوبات به راحتی باعث ایجاد خمیازه شده و به ریلکس شدن عضلات کمک می‌ کند.

۳-لبنیات
نوشیدن یک لیوان شیر گرم یا مصرف ماست قبل از خواب به ریلکس شدن و از بین بردن استرس بدن کمک می کند. کلسیم و ویتامین D موجود در محصولات لبنی به عضلات کمک زیادی می‌ کند. همچنین از بیدار شدن وسط خواب شبانه جلوگیری می کند زیرا می ‌تواند شما را سیر نگه دارد.

۴-گیلاس
مصرف گیلاس یا آب گیلاس می تواند به بهبود خواب کمک کند . آب گیلاس قبل از خواب باعث می شود بدن شما ملاتونین آزاد کند. بنابراین اگر بعد از مصرف آن احساس خواب آلودگی داشتید، تعجب نکنید. همچنین یک راه مناسب برای درمان بی خوابی است و باعث می شود که مثل یک بچه و نوزاد راحت بخوابید.

۵-بادام
مصرف بادام قبل از خواب به تولید منیزیم و تریپتوفان می کند. هر دوی این مواد برای بهبود خواب ضروری هستند، عضلات را ریلکس می‌ کنند و عملکرد عصبی را کاهش می‌ دهند. همچنین یک ریتم ثابت برای قلب ایجاد می‌ کنند و به شما کمک می کنند که احساس خواب‌ آلودگی کنید و راحت بخوابید.

۶-چای بابونه
مصرف چای بابونه یک روش سنتی برای بهبود بی خوابی است و حاوی مواد ترکیبی پیچیده مانند آپیژنین است که دریافت کننده‌ های GABA A را فعال می کنند که عاملی برای خواب هستند. چای بابونه همچنین از لحاظ ذهنی فرد را برای خوابیدن آماده خواهد کرد .

۷-گردو
گردو حاوی سروتونین، ملاتونین و منیزیم است که به خواب کمک می‌ کنند . اگر به دنبال یک میان وعده سالم هستید، یک کف دست گردو بخورید. تمام مواد غذایی برای خواب آلودگی شبانه مناسب است اما نباید زیاده روی کنید. بدون توجه به فواید این مواد غذایی ، میان وعده ها حاوی شکر و کربوهیدرات هستند که بدن شما را تحریک می کنند. همچنین می تواند تعادل مناسبی را به بدن شما بدهند و باعث شود که راحت تر بخوابید.

 


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۵:۵۸ توسط:افشین موضوع: نظرات (0)